۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

رنگین کمان!

تـن تـو آهـنگی است
و تـن من کلمه ای است
که در آن می نـشیند
تا نـغمه ای در وجود آیـد
سروده ی که تـداوم را می تـپد!
*** 
سهم من از درد
کنج دالانی ست
که تو آنجا کنارم آرمیده ای
بی حرف!
***
بهایِ ناچیزی ست٬احساس من مقابل دیوانگی هایِ تو...
و هَـمین روزمرگی هاسـت
حاشیه سازِ لبخندهـامان
تو اما ٬
از آنِ هر لحظه می شوی
دُرُسـت دَر مجاورتِ آغوشم٬
و قَلَم می زنی
تراژِدی هایِ تَمامِ روزگارم...
*** 
استخاره می کنم                  
با برگ برگ تنت
به نیت چشیدن شیرینی لبانت!
*** 
چشم‏هایت
آدم را تا مرز کفر می‏برد،
لب‏هایت امّا
معجزه‏ی ایمان است!
*** 
در خط خطی ِ ابروانت
به دنبال نیم خطی می گردم
که مرا به هرزگی دعوت می کند...
*** 

از سرخی لبانت نمی توانم به این راحتی گذر کنم
می شود چشمانت را ببندی؟!
*** 
رعدی بزن
می خواهم از رنگین کمان ِ خیس ِ لبانت
فرود آیم!...
*** 
در نگاهت
همه‌ی مهربانی‌هاست:
قاصدی
که زندگی را خبر می‌دهد
و در سکوتت همه‌ی صداها:
فریادی که بودن را تجربه می‌کند.
*** 
در من زندانی ستمگری بود
که به آواز زنجیرش خو نمی کرد-
من با نخستین نگاه تو آغاز شدم.
***
خوب حرف زدن یک هنر است
امّا خوب بوسیدن یک معجزه است.
***  
پنجره ها را باز کن
تا عاشقم شوی!
هوا پر از دوستت دارم های من است!...
*** 
مدت هاست به دنبال خودت می کشی ام
از همان روزی که
نگاهت با نگاهم پیوند خورد!... 
***  


بهشت می شود،
خلوتم..
وقتی مستی چشمهایت،
نگاه نگران مرا،
خواب می کند!

۳ نظر:

  1. درهفت آسمان همین یک ستاره بس است

    نگاه تو را چشمهایم رصد می کنند

    من از دورترین سیاره ی دوستی

    به رویایت پرت می شوم

    و صدایی از جنس نور خواب هایت را زمزمه می کند

    در دست هایت فرو می روم

    و گوشه ای در چین ملحفه ات سر برمی آورم

    ...

    پاسخحذف
  2. پشت هجاها پنهان می شوی

    و در هرسطردوباره پیدایت می کنم

    باا شعرم چه می کنی

    که پریشان همچو خیالم به سویت می دود .

    درانزوای این واژگان غریب

    خط ها تو را کم دارند

    که همیشه زودتر از ذهنم به کاغذ می رسی.

    و دستهایم که ازهراس نوشتن جوهری می شوند

    حروف نامت را عاشقانه در آغوش می گیرند.

    می میرم از کلام بلاتکلیف چشم های تو

    خلاصم کن

    بر شعرم ببار !

    پاسخحذف
  3. پنجره ها را باز کن

    تا عاشقم شوی!

    هوا پر از دوستت دارم های من است

    پاسخحذف